Cistella

Perpetuum Mobile | Interni – Milà

Exposició Perpetuum Mobile porta els mobles dissenyats per Enric Miralles i Benedetta Tagliabue a Milà amb Interni al Fuorisalone.
Comença el 19/06/2024 Acaba el 13/06/2022

La casa de Miralles i Tagliabue, un edifici gòtic els murs del qual van ser enderrocats per crear un espai d’emmagatzematge obert a la dècada de 1950, imaginava una casa en moviment, on fins i tot els mobles no tenien un lloc o una forma fixa, sinó que es podien moure o modificar segons les necessitats del moment. L’exposició ofereix una visió única del detall i l’artesania de l’entorn domèstic dels arquitectes, incloent-hi una peça recentment descoberta, redescoberta el 2020 entre els llibres d’esbossos personals d’Enric Miralles. Tot i que els projectes d’interiorisme d’Enric Miralles i Benedetta Tagliabue han estat objecte de nombroses exposicions, aquesta és la primera vegada que el paisatge domèstic singular de casa seva es mostra públicament en una exposició a Itàlia.

L’exposició es compon de peces de mobiliari i objectes desenvolupats principalment per a la casa dels arquitectes Enric Miralles i Benedetta Tagliabue, que han estat reproduïdes i exposades gràcies al suport de l’American Hardwood Export Council (AHEC), en una selecció de fustes dures nord-americans sostenibles, donades per AE Fustes. Perpetuum Mobile es recolza en làmpades, també dissenyades per Benedetta Tagliabue, de l’empresa d’il·luminació Bover, amb seu a Barcelona.

L’exposició ha estat dissenyada per Benedetta Tagliabue – EMBT Architects, en col·laboració amb la Fundació Enric Miralles.

Crèdits

Comissaris

Benedetta Tagliabue, Jack Isles

Gràfica