Textures of Memories

Taller Internacional AUS i FEM
Comença el 19/06/2024 Acaba el 04/12/2023

Aquest taller va ser un semestre dintercanvi a Barcelona per als estudiants de Sharjah. El curs es va dividir en dues parts: practicar la lectura personal i l’anàlisi d’un lloc, especialment la Casa Mercaders, i dissenyar un projecte per al complex industrial de Can Ricart al Poblenou.

A la primera entrega es requeria un quadernet per portar de tornada la inspiració dels estudiants del lloc on ara viuen i treballen, i la primera impressió sobre l’experiència de visitar Barcelona, ​​l’estudi d’arquitectura EMBT, la Fundació Enric Miralles, el projecte EMBT “Mercat de Santa Caterina” i el projecte EMBT “Casa Mercaders”. Els estudiants han d’explorar una possible reinterpretació utilitzant el context existent, la història i l’arquitectura.

A la segona part, els estudiants van rebre una conferència detallada sobre el projecte d’EMBT per a “Can Ricart”.
La idea bàsica de partida és la màxima preservació i revitalització del complex industrial en concurs, un patrimoni arquitectònic valuós, mitjançant la introducció d’una nova intervenció en la manera com sempre ho ha fet l’arquitectura industrial. Aquesta intervenció té lloc en un espai que ja ha estat habitat, que ha estat utilitzat com a espai de treball durant més de 150 anys i que té una memòria que ens agradaria transferir. L’objectiu del projecte era millorar la qualitat dels espais públics amb què ja comptava el complex industrial.

Institució acadèmica